110% inzet

Als de eeltige knuisten van de Merktuig-ploeg tot rust komen, gloort er iets moois.

Elke eerste steen ligt aan het begin van iets moois. Aan dat moois ligt veel werk ten grondslag. Voordat het ultieme bouwwerk af is, wordt er flink gehakt en gebeiteld bij Merktuig. Dat klinkt best ouderwets en zo is het ook bedoeld: sterke merkcommunicatie valt niet uit de lucht, er moet hard voor worden gewerkt. Want, in goed Nederlands: no pain, no gain.

Hakken

90% denken, 20% doen
Hier wordt de kern van de boodschap gedefinieerd en eerste woorden en beelden gegeven aan het nieuwe merkverhaal. Existentiële twijfel mag, creatieve geesten schuren, de flitsbezorger wordt een goede bekende.  

Beitelen

60% denken, 50% doen
Merktuig geeft de ideeën vorm en inhoud, alle lijnen zijn open. De middenfase is uitdagend voor Merktuig én onze klant. Maar: “I’m at my best in a messy, middle-of-the-road muddle”, zei Harold Wilson ooit. Het creatieve idee vormt de munitie die de wapens laadt. Raken we de doelen? 

Polijsten

20% denken, 90% doen
De laatste loodjes, het geduldige doe-werk. We stijgen gezamenlijk een laatste keer op om het geheel kritisch van alle kanten te bekijken. Daarna gaat Merktuig nauwkeurig afwerken. En we stoppen pas als het juiste gevoel zich van ons meester maakt. “Zou jij dit willen?” “Ja! Dat wil ik”.